هنگامی که مشترک درخواست خود برای اشتراک یک خط اینترنت پرسرعت را به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه میکند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویسهای متفاوتی را با سرعتهای ۱٢۸، ٢۵٦، ۵۱٢ و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد میکند. توجه به این نکته ضروریست که واحد سرعت این سرویسها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit per second)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده میشود. در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte per Second) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص میشود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است. با توجه به این که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ Bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعتهای ارایه شده توسط شرکتهای خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایلها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.
پیش از هر چیز مطمئن شوید که ساعت شما با time serverهای معتبر تنظیم شده است. همچنین از آن جایی که محاسبات مصرف کاربران در بازههای مختلف زمانی انجام میشود، این امکان وجود دارد که اگر کاربر به طور پیوسته به شبکه متصل باشد و مقدار دانلود زیادی را نیز در آخرین لحظههای بازه رایگان انجام دهد، این مصرف در اولین سرکشی که در بازه غیر رایگان است، محاسبه شود. بازههای سرکشی به طور معمول بین ۵ تا ۱۵ دقیقه است. به منظور جلوگیری از این اتفاق میتوانید به دو توصیه زیر عمل کنید: 1 : قبل از ساعت اتمام ترافیک رایگان، ارتباط PPPoE خود را قطع کنید 2 : در ۱۵ دقیقه پایان ساعت رایگان، دانلود حجیم انجام ندهید
براساس قوانین سازمان تنظیم مقررات می بایست سرعت 32 کیلو بایت بر ثانیه داشته باشد اما در همه سرویس های اینترنت پرسرعت Wireless شرکت سان ابنترنت پهنای باند مراکز باز بوده و مشترکین می توانند بیشتر از میزان استاندارد، سرعت دانلود داشته باشند. لیکن در سرویس اینترنت نامحدود، این سرویس ها دارای هدیه ای می باشند که در صورت محسوب شده شما به عنوان کاربر منصف این هدیه که همان سرعت بیش از حد استاندارد است به شما داده می شود ولی در صورت عبور از مرز دانلود مورد نظر( در سرویس اینترنت پرسرعت 256 کیلو بیت بر ثانیه،18 گیگ ) شما مشمول هدیه نشده و سرعت اسمی سرویس اینترنت پر سرعت خود را دریافت خواهید کرد.
با توجه به آمارهای داخلی شرکت سان اینترنت و مقایسه میزان استقبال مشترکین از سرویس های اینترنت پرسرعت و همچنین بر اساس سیاست های شرکت سان اینترنت، نوع و به تبع آن تعرفه ها تغییر داشته است و در حال حاضر این روند ادامه دارد لیکن سرویس های اینترنت پرسرعت جایگزین ( محدود و نامحدود جدید ) با اکثر نیازهای معمول قابل انتخاب هستند.
فقط هزینه ای که در پرتال ثبت شده است به حساب شرکت سان اینترنت واریز شده شما می بایست 2 ساعت بعد هم دوباره حساب خود را بررسی فرمایید چنانچه هزینه دوم به حساب شرکت سان اینترنت واریز نشده بود در بیشتر مواقع تا 72ساعت به حساب شما برگردانده خواهد شد، چنانچه این امر اتفاق نیافتاد می بایست به شعبه بانکی که کارت خود را از آنجا تحویل گرفته اید مراجعه فرمایید.
یکی از خرید ها برای حال و سرویس دیگر به عنوان سرویس پشتیبان در نظر گرفته می شود و زمانی که قرارداد فعلی شما به اتمام برسد ( اتمام حجم سرویس کنونی ) سرویس پشتیبان به صورت خودکار فعال خواهد شد و روزهای باقی از سرویس اینترنت پرسرعت قبلی سوخت می شود. همچنین شما می توانید چنانچه خواستار برگشت هزینه یکی از سرویس های اینترنت پرسرعت بودید به نمایندگی مراجعه و درخواست برگشت از فروش خرید دوم را دهید.
تمام کابلهایی را که به مودم Wireless متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.
کابل ethernet بین پورت ethernet پشت مودم و کارت شبکه کامپیوتر به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید. (کابل اتصالی بین کامپیوتر و مودم باید STRAIGHT باشد).
این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ میدهد. در این شرایط پیشنهاد میشود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.