پهنای باند

با استفاده از این خدمات، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به صورت دایمی از خدمات اینترنت پرسرعت و دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین پشتوانه‌ها و تجهیزات فنی که شرکت‌ سان اینترنت برای ارایه‌ی خدمات پهنای باند به مشتریان از آن‌ها بهره می‌گیرد، عبارت‌اند از:

  • مجموعه‌ای کامل از مجهزترین تجهیزات فنی روز جهان برای ارایه خدمات (سیسکو، زیمنس، زایکسل، آی بی ام، اچ پی و…)
  • فناوری منحصر به فرد و پیش‌رفته بر پایه پیش‌رفته‌ترین تجهیزات ارایه خدمات پهنای باند
  • تیم فنی توان‌مند و متخصص برای ارایه و پشتیبانی از خدمات
  • پهنای باند

    ارایه‌ی خدمات از طریق بی‌سیم (Wireless)، یکی دیگر از شیوه‌هایی‌ست که شرکت‌ سان اینترنت، خدمات پهنای باند خود را از طریق آن ارایه می‌دهد. این بخش از خدمات، در تمام مناطقی که امکان استفاده از سیم وجود ندارد و یا فاصله‌ی مشتری از مراکز مخابراتی به قدری است که برقراری ارتباط با سیم برای مشتری مقدور نیست، قابل ارایه است. افزون بر این، مشتریانی که به پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند یا مایل نیستند کاربری خط تلفن خود را تغییر دهند، می‌توانند با استفاده از این خدمات به پهنای باند دلخواه و مورد نیاز خود دسترسی یابند. در این روش با استفاده از باندهای فرکانسی مشخص، ارتباط هوایی بین شاتل و سازمان مشتری برقرار می‌شود..

    گفتنی‌ست، باندهای فرکانسی که پیش از این برای برقراری ارتباط هوایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، باندهای فرکانسی ۲٫۴ و ۵٫۸ گیگاهرتز هستند که به دلیل استفاده‌ی بیش از حد در حال اشباع ظرفیت هستند. بر این اساس، برای ارایه‌ی خدمات با بهترین کیفیت ممکن و برطرف ساختن مشکل یاد شده،شرکت‌ سان اینترنت، باندهای فرکانسی مشخصی را به صورت اختصاصی در اختیار گرفته است و خدمات بی‌سیم خود را از طریق باندهای اختصاصی یاد شده به مشتریان ارایه می‌کند. سان اینترنت، با در اختیار گرفتن فرکانس‌های دیگر، علاوه بر فرکانس‌های یاد شده، و به دست آوردن مجوز رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استفاده از این فرکانس‌ها، لینک‌های Wireless را بدون پارازیت و نویز و به شکلی نوین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مزیت اصلی، فراهم آوردن لینک‌‌های بسیار پایدار و با کیفیت برای مشتریان است که نیاز به نگه‌داری و پایش فرکانس وجود ندارد. در حقیقت مشکلات ناشی از تداخل فرکانسی که همواره در شهرهای بزرگ ایران مشکل‌ساز بوده است، برای مشتریان برطرف خواهد شد.

    چگونگی برقراری ارتباط در روش بی‌سیم (wireless)

    برقراری ارتباط میان مراکز و یا نقاط جغرافیایی مختلف شرکت‌ها و سازمان‌ها در روش بی‌سیم، به صورت زیر انجام می‌شود:.

  • ایجاد کانال ارتباطی
  • برای برقراری ارتباط هوایی بین دو نقطه مختلف، باید خط دید مستقیم (Line of Sight یا LOS) بین شرکت سرویس‌دهنده و سازمان مشتری وجود داشته باشد. شرکت سان اینترنت این امکان را با نصب دکل‌هایی در نقاط حضور خود (POPSiteها) فراهم کرده است. به این ترتیب امکان برقراری ارتباط با تعداد بیش‌تری از مشتریان در نقاط جغرافیایی متعدد به وجود می‌آید.

  • کنترل تداخل فرکانسی با دیگر مراکز
  • پس از ایجاد کانال ارتباطی، باید اطمینان حاصل شود که ظرفیت فرکانس مورد نظر اشباع نشده است و تداخل فرکانسی با مراکز دیگر نیز وجود ندارد. به دلیل استفاده اختصاصی سان اینترنت از باندهای فرکانسی ویژه، این مشکل تا حد زیادی پیش‌بینی و برطرف شده است.

  • دریافت امواج در محل سازمان مشتری
  • همچنان که پیش از این اشاره شد، برای دریافت امواج ارتباطی باید نقطه‌ی دید مستقیم میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده موجود باشد. بسته به محل قرارگیری سازمان مشتری، گاه این ارتباط بدون نیاز به دکل در محل مشتری و گاه با استفاده از دکل در محل برقرار می‌شود. یک آنتن و یک گیرنده‌ی رادیویی نیز برای دریافت این امواج و برقراری ارتباط به کار گرفته می‌شود.

    تماس با سان اینترنت
    09426047206
    در نقشه
    درباره سان اینترنت

    شرکت فرانت گستر کاوشگران آفتاب به شماره ثبتی : 45395 دارنده پروانه servco به شماره پروانه 77-95-100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.

    مجوزها
    logo-samandehi
    سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات